Kaja - kúra

Kaja - kúra

Nem csak főzelék

2017. február 26. - önismereti utazó

Sokan nem szeretik a spenótot, holott nem csak főzelék készíthető belőle! A főzelék verzióval én is hadilábon állok, mivel bár megeszem, de valamiért mégsem a kedvenc ételeim egyike, holott tudom, hogy a szememnek kifejezetten jót tesz, és mindig más sűrítési móddal készítem, hogy egyszer talán majd esetleg megkedvelem?  Az előző kúrám során heti 3x fogyasztottam spenótot, és az éjszakai szemfájdalmaim gyorsan tovatűntek! (Gondolom a spenótban lévő lutein-nek köszönhetően.)

Mostanság megpróbálok a főzeléken túl, más felhasználási módokat kipróbálni, pl. spenótos-káposztás gm nokedlihal mellé pesztos köretspenótos omlett torta, és ma gombával karöltve került az asztalra.

villas.jpg

Na de nézzük hogyan állt össze ez az étel. Kora reggel bajban voltam, nem tudtam milyen reggelit készítsek. Konyhai terepszemle közben, láttam egy adag spenótot, amit a mélyből tegnap vettem ki, pár darab gomba is felhasználásra várt, de a fantáziám igazán a konyhapulton lévő kukorica dara indította be!  Kenyerem nem lévén, mivel a héten készült kenyerem egy részét lefagyasztottam, arra gondoltam, főzök egy kevés darát, az tökéletes kenyérpótló lesz egy tojásos gombás omletthez.

Egy deci darát, két és fél deci langyos sós vízzel odatettem főni. A gombát felszeleteltem, és vajon, sóval összekeverve elkezdtem pirítani. Közben a dara se perc alatt megfőtt, levettem a tűzről, és lefedve félretettem. Menet közben a gomba levet engedett, és párolódott, azalatt pár gerezd fokhagymát megpucoltam, és a gombára reszeltem. Arra gondoltam, nem kell nekem tojás, hiszen már ettem a héten gombás omlettet, így a spenót mellett tettem le a voksom. A már kiengedett spenótot összevágtam, és alaposan kinyomkodtam belőle a vizet, majd a gombára dobtam, és pár perc alatt összepirítottam, tálaláskor pestoval meglocsoltam.

lehet_igy_is.jpg

Kevés olajat tettem a serpenyőbe, és a főtt kukoricadarából 3 galuskát formáztam,  majd a serpenyőben a forró olajon picit átforgattam.

sult.jpg

Ezáltal finom roppanós réteget kapott, de kíváncsi voltam milyen textúra illene jobban ehhez a gombás spenótos történethez, ezért további 3 galuskát formáztam a főtt darából.

fott.jpg

Tálaláskor a kukoricadarás galuskákat meglocsoltam pesztoval, és alig vártam, hogy megkóstoljam. Az ízélmény minden várakozásomat felülmúlta, pláne, hogy még akadt mellé pár darab nyári kovászos uborka.

gombas_spenot.jpg

Nagyon örültem, hogy a spenót mellett döntöttem, és nem ismét gombás tojást készítettem! Mellékesen megjegyzem nekem a sült dara jobban passzolt ehhez az ételhez. 

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandkura.blog.hu/api/trackback/id/tr8512294739

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása