Kaja - kúra

Kaja - kúra

Gombás, répás, gluténmentes palacsinta

2017. február 08. - önismereti utazó

Reggelire egy bővített waldorf salátát kreáltam. Ez most abban tért el a "szokványostól", hogy az alma, és a zeller, 2db főt tojást kapott társul a majonézfürdőben!

Ebédre  halászlé volt, ami még karácsonykor készült és pár adag lefagyasztásra került.

Vacsorára, egy gombás-répás palacsinta készült! A lisztet köles, hajdina, és mustármag darálásutáni őrleménye alkotta, amiből egy tojás, szóda, és tej hozzáadásával palacsinta tészta készült. A gombát, fokhagymával, sóval zsiradékon lepirítottam, majd egy vékonyan felszeletelt sárgarépával összeforgattam, és további 1-2 percig kevés víz hozzáadásával a répát is megfonnyasztottam. Megszórtam majoránnával, és ráöntöttem a palacsinta tésztát. Kb 2-3 percig sütöttem az egyik, majd 1-2 percig a másik oldalát. A kész vastag palacsintát 4 részre vágtam és egy tejfölös, füstös-olajos, a fent említett vegyes lisztes mártással (amit alaposan összefőztem), rétegenként megkenve,  reszelt sajttal megszórva tálaltam.

gombas_repas_palacsinta.jpg

Finom volt, de nekem kissé tömény, mivel nem vagyok nagy tésztarajongó, a palacsintáért sem repesek mint általában az emberek, nem azt mondom, hogy nem eszek, de inkább 2 db hortobágyi, mint egy lekváros, vagy kakaós vagy...

Így a kész palacsinta vastagsága miatt nekem inkább tésztának tűnt, és nagyon hasonló volt a tegnapi nokedlis cuccra.  Ezért a tésztából  inkább vékony már-már átlátszó palacsintákat kellett volna sütnöm, és azt tölteni a répás gombás cuccal, majd leönteni mint egy hortobágyit. Legközelebb így járok el! 

palacsinta.jpg

Bár égetnek tűnik, de nem volt az, csak a sárgarépában lévő cukor karamellizálódott le kissé jobban mint ahogyan kellett volna, de a tészta vastagsága miatt kellően meg kellett sütni! És isteniek voltak ezek a pirult répacsíkok! Ropogós, édes, mennyei!

De az igazat megvallva, nem jött be a mai nap! Sokkal jobb amikor 1, maximum két összetevős a reggeli, és a vacsora, és az ebéd kapja meg a hangsúlyosságot, hiszen a szervezet saját inzulintermelése délben a legaktívabb!

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandkura.blog.hu/api/trackback/id/tr8412237190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása