Kaja - kúra

Kaja - kúra

Majdnem Baja-i hallé

2017. szeptember 21. - önismereti utazó

A főzőversenyen már évek óta mellettünk főz egy bajai srác halászlevet. 2 éve elkértem a receptet, de jól el is tettem, tavaly ismét elkértem és most már a pontos receptúra szerint főzöm, de mégis kicsit másként

Az alaprecept

- 1 kg hal

- 1o-12 dkg hagyma (egészben, max félbe vágva, mert akkor nem fő szét az alaplében). 

- 2,5-3 dkg pirospaprika

- 1,2 liter víz

- só.

A vizet a hal lesózott aprólékaival (alaplének szánt halfej, farok stb..), és a hagymával  feltesszük főni, amikor már forr a víz beleszórjuk a pirospaprikát és 3o percig főzzük, A lé elkészülte után leszűrjük, majd a már lesózott halszeleteket kb 1o perc alatt készre főzzük a hallében.

A recept kb ennyi volt, de mivel én eddigi életem során szegedi, passzírozott, sűrű halléhez voltam szokva, így a főtt hagymát, és az alaplében fellelhető csontról lefőtt halhúst egy botmixerrel pürésítettem és a pirospaprikát nem csak simán beleszórtam, hanem egy kevés olajon megfuttattam, így nem szemcsés a pirospaprika, mint amikor csak a vízben oldódik fel. 

halaszle.jpg

A receptet már többször elkészítettem és nagyon bevált, de akkor ízlett igazán, amikor + fűszereztem még. Bors, kömény, és volt, hogy majoránna is került a hallébe, na meg chili ami egy halléből kihagyhatatlan.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandkura.blog.hu/api/trackback/id/tr7212883302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása