Kaja - kúra

Kaja - kúra

Második gm zsömle

2017. február 19. - önismereti utazó

Ugyan azt a receptet használtam amit múltkor, igaz egy kis módosítással.

Nem három deci lisztet, hanem 3o deka lisztet használtam és mindent a 3-mas számra építettem, csak, hogy könnyebb legyen megjegyezni.

A következő alapanyagokból állt ma össze a zsömle:

- 1o dkg barna rizsliszt,

- 1o dkg köles liszt,

- 1o dkg kukoricaliszt,

- 3 evőkanál burgonyapehely,

- 3 evőkanál útifűmaghéj,

- fél evőkanál só,

- 1 tk szódabikarbóna,

- késhegynyi aszkorbin (c vitamin por),

- 3 dl meleg víz,

- 3 evőkanál csirkezsír.

A szárazanyagokat összekevertem, majd a folyadékot és a zsírt alaposan elkevertem vele. Pár perc várakozás után a vizet felszívta a szárazanyag, és ennek okán könnyedén zsömléket formáztam belőle.

3-mas_zsomle.jpg

Mivel menet közben padlizsánból szerettem volna valamilyen kencét előállítani, arra gondoltam, kipróbálom, milyen ha a mélyből elővett, ősszel lesütött padlizsánt teszek pár darab zsömlébe. Így 2 evőkanálnyi sós sült padlizsánkockát kevertem egy adag tésztába, és zsömléket formáztam belőle.

zsomle.jpg

5o perc alatt finom, kívül  ropogós héjú, de belül puha zsömlék készültek.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandkura.blog.hu/api/trackback/id/tr5112272973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása