Kaja - kúra

Kaja - kúra

Első gluténmentes zsömlém

2017. február 16. - önismereti utazó

A mai zsömle végre már kezd, valódi zsömlére hasonlítani, és nem holmi tojás által generált "tésztaféleség"!

411_011.jpg

A türelem még mindig nem erősségem, ezért a melegen kettévágott zsömlét a kés meghúzta, de kihűlt állapotában, nem nyers, kifejezetten élvezhető pékárú kerekedett ki a következő alapanyagokból!

3 dl liszt, amit én a következőkből raktam össze,

- köles, -hajdina, -kölessel és hajdinával darált lenmag vegyes keverékéből,

- 2 evőkanál burgonyapehely,

- 3 evőkanál útifűmaghéj,

- ízlés szerint só,

- 1 teáskanál szódabikarbóna,

- késhegynyi aszkorbin (patikában kapható C vitamin por),

- 2 evőkanál étolaj,

- 3 dl meleg víz

Az egészet alaposan összekevertem, majd hagytam pár percet pihenni, amíg a vizet felszívta, majd 7 zsömlét formáztam, és előmelegített sütőben 5o perc alatt készre sütöttem.

 

411_008.jpg

Régen durumlisztből sok zsömlét sütöttem, de ez 1oox jobb attól, lazább, levegősebb szerkezetű, vajjal fenséges volt, csak a tej, az a jó hideg tej, az hiányzott!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandkura.blog.hu/api/trackback/id/tr7712266516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása