Kaja - kúra

Kaja - kúra

Második paleo kenyér

2017. február 02. - önismereti utazó

Mivel délután a sütő, nagyüzemi módban üzemelt, így gyorsan összeállítottam egy másik "kenyeret". Ez a kenyér az első mintájára készült, de mégsem ugyan úgy, mivel jó pár oldalt átböngésztem és így készítettem egy öszvér kenyeret, vagyis ebből és abból a receptből is loptam egy két ötletet, és megalkottam a "saját első kenyerem", ami ugyan már a második, de saját receptként az első.

koles_paleo.jpg

A következő alapanyagokat használtam:

6 db tojás,

4 evőkanál szezámpehely,

4 evőkanál kölesliszt,

1 evőkanál útifűmaghéj,

3 evőkanál víz,

2 evőkanál olaj,

késhegynyi szódabikarbóna,

negyed teáskanál só.

 

A tojássárgát egy edénybe tettem és a só kivételével mindent hozzáadtam, majd alaposan összekevertem, így egy folyós masszát kaptam, amit a sóval felvert tojásfehérje kemény habjához adagoltam. Az így elkészült masszát egy sütőpapírral bélelt formába öntöttem, és előmelegített sütőben közepes hőmérsékleten ami sac per kb 180 fok, 30 percig sütöttem. Ekkor beleszúrtam a tűt, hogy ellenőrizzem jól átsült-e a massza közepe, de ekkor letörtem mint a billi füle, mivel a tű mellett jó kis gőz szökött ki, gondoltam vége, tuti összeesik, és így is lett.

koles_szezam.jpg

Tehát ez a második remekbe szabott kenyerem, ami összeesik és nem lesz szép egyenletes a teteje. Jó lenne megfejteni a titkot, miért adja meg magát a már kész tészta.

koles-szezam_paleo.jpg

Hiszen a belseje csodás, majdnem mint egy rendes kenyér, és mégis összeesik a teteje. MIÉRT?

paleo_kenyer_1.jpg

Tovább kellett volna még sütni? Nem kellett volna megszúrni? De ha nem szúrom meg és még tovább sütöm, akkor vajon ha kihűl nem esik össze?

masodik_paleo_kenyerem.jpg

Ezer kérdés, de majd kitapasztalom, hogy miként lesz olyan mint a többieknek, kívülről is kenyérformája az én kis "kenyeremnek". Az alsó kérge majdnem maga a tökéj, vastag és ropogós, lehet a sütésidőn kell még emelnem, hogy a teteje is olyan legyen?

Összegzésként, nem rossz ez a kenyérhelyettesítő, de nekem még mindig picit piskóta jellegű, holott ebbe köles liszt is van, nem csak magkeverék!  Kíváncsian várom a holnapot, hogy kihűlve, megpirítva, mennyire lesz kenyér azonos?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandkura.blog.hu/api/trackback/id/tr3312177690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása