Kaja - kúra

Kaja - kúra

1o perces gm lepénykenyér

2017. február 15. - önismereti utazó

Gyorsan kellett valami kaja, és mivel már napok óta kerestem valami valódi kenyérféleséghez hasonló lisztmentes cuccot, gondolom mondanom sem kell, hogy tele a net vele, de egyik sem nyerte el szívből jövő szimpátiám, így ebből, és abból is magamévá tettem egy két ötletet, majd elkezdtem alkotni.

Sok mindent olvastam, és azt szűrtem le, hogy bármiből lehet ehető valamit kreálni, csak eszement lisztek sorát kell hozzá biztosítani! Nekem 1-2 alapanyag kivételével nincs itthon sok paleo kenyérnek való, ezért az előző héten házilag gyártottam pár "lisztet". Hajdina, köles, len, ami nagyon nehéz volt ezért len őrleményem tisztán nincs, mivel annyira olajos, hogy folyton a darálóra ragadt, ezért kölessel összedaráltam.

Az első lepénykenyerem ezek után így alakult.

# 2 evőkanál útifűmaghéj

# kb 1 deci víz

# 1 evőkanál kendermagliszt

# 1 evőkanál köles-hajdinaliszt

# negyed teáskanál szódabikarbóna

# fél kávéskanál só

# 2 evőkanál olaj

Az útifűmaghéjat a vízzel összekevertem, majd pár percig hagytam, hogy felszívja a vizet. Amikor már kocsonya állagú volt, hozzáadtam a többi alapanyagot, és alaposan összekevertem. Egy kerámia serpenyőt a sütőre tettem, és megpróbáltam egyenletesen elosztva belenyomkodni a masszát, kb egy picit vastagabb palacsinta szerűséget alkotva. Amikor már számomra elfogadható formát kaptam, akkor meggyújtottam a gázt, és elkezdtem sütni.

Lehet meleg serpenyőbe kellett volna tennem, de direkt nem akartam, mert féltem nagyon megég, mivel kicsit vastagabbra hagytam, kíváncsi voltam miként fog működni.

Nem mértem az időt, de talán 3 perc volt mikor úgy gondoltam megnézem miként sül. Nagyon szépen megemelkedett, ekkor egy gyors mozdulattal feldobva megfordítottam, hogy a másik oldala is átsüljön.

Újabb pár perc és már kész is volt az első lepénykenyerem!

Kifejezetten finom, végre nem tojásos ízt éreztem! A kendermaglisztnek jó íze van, kíváncsi vagyok ez a verzió miként működik ha sütőben sül.

Sajna fotó nincs, de be fogom pótolni!

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandkura.blog.hu/api/trackback/id/tr7212263554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása