Kaja - kúra

Kaja - kúra

Első paleo kenyér

2017. február 02. - önismereti utazó

Tegnap elért a vég, újra elkapott az egyhangúságtól való félsz, mint már történt ez pár alakalommal az előző kúrám során! Próbálok odafigyelni, változatosan étkezni, de ez a szűkös alapanyagok miatt, nem mindig működik! Érdekes, az előző alkalommal eszembe sem jutott az, hogy a kenyeret reprodukáljam. Igaz akkor nem volt ennyire szigorú a lista, hiszen akkor a gyomromnak semmi baja sem volt.

Ezért az este kutakodni kezdtem, és ma reggel kenyeret sütöttem! Igaz ez szerintem nem kenyér, hanem egy sós piskóta, de a lényeg a lényeg, erre valami rátehető! 

paleo_kenyer.jpg

Az alap receptet egy paleos oldalon találtam. Az alapanyagok közül a világos magőrlemény nem állt rendelkezésemre, így azt két és fél evőkanál dióval helyettesítettem, így a következőkből állt össze az én "kenyerem" .

6 db, tojásfehérje

5 evk, lenmagpehely

2,5 evk darált dió

2 evk, kókuszzsír

késhegynyi szódabikarbóna

fél mokkás kanál só

A tojásból a sóval kemény habot kell verni, majd beleforgatni a felsorolt szárazanyagot, és hozzáadni a két kanál zsiradékot. Ezt a masszát egy sütőpapírral béllelet 10x20 centis formába tettem, majd előmelegített sütőben, kb 180 fokon 25 perc alatt készre sütöttem!

A végeredményt kétkedéssel vártam, mert a massza csak a forma alján volt, így nem tudtam elképzelni sem, hogy ebből, hogy a csodába lesz olyan magas "kenyér", mint az alapreceptben látható? Természetesen nem is lett, sőt a teteje is visszaesett.

2017_030_1.jpg

Arra gondolok, hogy a dió túl sok volt, a zsíros állaga lehúzta a tojást, mivel még + két kanál kókuszzsír is van benne, és ez a mennyiség talán sok volt a tojásfehérjéhez. A másik a tojás mennyisége, hiába 6 tojás volt, de ezek most kis tojások voltak, így lehet a fehérje picivel kevesebb volt, mint kellett volna?

paleo.jpg

De, és ez a lényeg, a végeredmény egy 20x10 centis, kb 2 centi magas, ha kettévágom akkor 4db  teflonkenyér nagyságú kenyér szeletett kapok. A következő sütés alkalmával nagyobb tojást és kevesebb zsiradékot fogok használni!  

magkeverekes_kenyer.jpg

Első nekifutásra mondhatni majdnem tökéletes lett!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandkura.blog.hu/api/trackback/id/tr9512176416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása