Kaja - kúra

Kaja - kúra

Zöldségleves, és egy színváltós hagymaropogós zeller chipsszel

2017. március 03. - önismereti utazó

Ebédre, tavaszi színekben pompázó levessel lepte meg magam. Mondhatni mindent bele leves készült, hiszen majdnem minden itthon található zöldségből tettem bele.

tavaszi_leves.jpg

Karalábét, és a zellert felkockáztam, egy sárgarépát felszeleteltem, és egy kis doboz mélyhűtött gombát rádobva elkezdtem pirítani. Majd eszembe jutott, hogy teszek rá egy kevés zöldborsót, utána meggondoltam, és pár darab mirelit brokkolit, és fél marék zöldbabot is kivettem a hűtőből, és mert ez még nem volt elég, úgy gondoltam egy pár darab kelbimbó sem árthat, így ismét térültem fordultam. Közben a zöldségek már dinsztelődtek, a gomba is szépen felengedett, ekkor sóztam, megszórtam tárkonnyal, és egy kanál hajdina lisztel. Ekkor jól összekevertem, és felöntöttem langyos vízzel, majd egy kevés sós paprikakrémet adtam hozzá, és készre főztem. 

Vacsorára, egy frissen talált, érdekesnek tűnő receptet készítettem el. A recept hagymaropogósként írták le, de nekem nem úgy sikerült, mint ahogyan ott a képen látható! Holott mindenben ugyan úgy cselekedtem, azt kivéve, hogy egy fej lila, és egy fej vörös hagymát használtam, amit felkockáztam, és beáztattam sós langyos vízbe kb egy fél órára. Majd 2o deka kukoricalisztet, fél teáskanál szódabikarbónát, egy teáskanál sót,  egy teáskanál kurkumát összekevertem, felöntöttem 2 dl vízzel, majd a sós vizet leöntöttem a hagymáról, és igaz itt nem úgy tettem mint ahogyan a recept írta, nem szárítottam meg a hagymát, hanem nedvesen hozzáadtam a liszthez, és alaposan összekevertem, na meg a chilit kihagytam. Majd ezt követően két evőkanál segítségével galuskákat formáztam, így nézett ki sütés előtt.

kukorica_1.jpg

És így sütés után! Vagyis megkreáltam a színváltós hagymaropogóst! Sárgáról, pirosra váltott, talán a lila  hagyma, és a szódabikarbóna lépett forró olajos fúzióba?

volt_lesz.jpg

Először megdöbbentem amikor az első kész ropogóst félbetörtem, de rögtön arra gondoltam, milyen jó móka lehet ez, ha kisgyerekkel főz együtt az ember. 

vacsi.jpg

Menet közben zellert szeleteltem, és forró olajban kisütöttem, majd majonéz kíséretében ez volt a köretem a színváltós hagymaropogós mellé.

Nem tudom mi lehet a gond, hol rontottam el, hogy nem úgy sikerült, mint a recept oldalán látható képen. Lehet valami kimaradt az eredeti receptből? Vagy ha nem, akkor tutit ő még adott hozzá egy kis folyadékot, hogy lazább szerkezetű masszát kapjon, de ezt elfelejtette megemlíteni. Nem volt rossz, de lazább állagot vártam.  Lehet az ő lisztje más állagú volt? Esetleg nem liszt volt, hanem dara? Vagy ott rontottam el, hogy túlzottan összetömörítettem a masszát a két kanál segítségével? Mindegy, a lényeg, hogy hamarosan újra kipróbálom, és akkor majd kiderül milyen lesz a következő kreáció, ahol több folyadék lesz, és csak egy kanál segítségével formázok.

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandkura.blog.hu/api/trackback/id/tr1112310319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása