Kaja - kúra

Kaja - kúra

Első élesztős gm kenyér

2017. február 22. - önismereti utazó

Elviekben nem ehetnék élesztőt, mert a gyomromnak nem tanácsos, de ma mégis megpróbáltam egy élesztős kenyeret sütni, csak azzal a  fránya idővel nem számoltam, így a kenyerem nem kelt meg rendesen (habár fogalmam sincs sikér nélkül milyen kenyérnek kellene "belügyileg" lennie), de azért ehető lett!

paleo_1.jpg

Ez a kenyér most,

- 4o deka lisztből áll, ami köles, hajdina, lenmag, és mustármag őrlemény vegyesen.

- 2 evőkanál burgonyapehely,

- 2 evőkanál útifűmaghéj,

- egy evőkanál só,

- 2 dkg élesztő,

- 4,5 - 5 dl meleg víz.

Az élesztőt langyos vízben elkevertem, majd hagytam, hogy felfusson, utána a többi folyadékkal együtt a szárazanyagokhoz öntöttem, és egy fakanállal alaposan elkevertem. Egy teflon formába öntöttem, és előmelegített sütőben egy órán át sütöttem.

Amikor beleöntöttem a nokedli sűrűségű masszát a formába, akkor jutott eszembe, hogy az olajat, zsiradékot kifelejtettem, de azért kívül roppanós, belül puha, viszont elég masszív szerkezetű kenyeret kaptam.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandkura.blog.hu/api/trackback/id/tr7612282965

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása