Kaja - kúra

Kaja - kúra

Ide nekem az ízeket, vagyis különleges főzelék, és ismét egy hamis falafel

2017. április 18. - önismereti utazó

A pár napos betegeskedés és egyhangú táplálkozás után ma ízekre vágytam, "normális" ételekre!

Így a reggelim az előző posztban feltett kétszersült volt, padlizsánkrémmel, és friss zöldségekkel,

Az ebéd cukkinis krumplifőzelék, és egy érdekes falafel hasonmásból kerekedett ki,

fozelek_3.jpg

A főzelék majdnem önmagával lett sűrítve, de kapott előtte egy kis teff mag lisztet. két kanál tejfölt, és egy kevés kenderolajt.

sargaborso_lencse_krumpli_spenot.jpg

A falafel hasonmás, fél napig áztatott lencse, és sárgaborsó, reszelt krumpli, apróra vágott spenót, teff liszt, só, tojás, durvára tört koriandermag, és egy csapot teáskanál szódabikarbónából állt össze. A reszelt krumpli kivételével, mindent beletettem egy edénybe, és egy botmixerrel majdnem teljesen pépesítettem. Ezután hozzátettem a reszelt krumplit, jól összekevertem, majd fél órára félretettem, Ugyanis a szódabikarbónának kell dolgozni, mert ha nem hagyunk neki időt, és rögtön sütjük, akkor sülés után a belsejének nem lesz laza szerkezetet. Már a hagyományos falafel készítésekor kipróbáltam, és nagyon nem mindegy, hogy pihen, vagy nem! 

A végeredmény finom volt, de nem tudom miért, a tegnapi vendégeknek készült fasírt, sokkal intenzívebben "csiklandozta" a kíváncsiságom. : ) Mármint a sülő fasírt illata, nagyon kóstolásra csábított, de... ugye az a fránya tiltólista.

A főzelék különleges, és egyedi volt, mivel a cukkinit oda tettem főni 2 babér levéllel, 2 gerezd fokhagymával, és szerecsendióval, majd kapott pár karika krumplit, Amikor megfőtt a fent leírt mód sűrítettem!

Vacsorára a déli fasírt lett továbbgondolva.

vacsora_2.jpg

 Rizslapba tekertem a hamis falafelt.

toltott_3.jpg

De a változatosság kedvéért, feltekeréskor tettem bele egy csík trappista sajtot, majd forró olajban megsütöttem.

spenotos.jpg

 Mivel egy csomag mirelit spenót felét tettem bele a déli fasírtba, így a maradékot a vacsihoz, ledinszteltem sóval fokhagymával és kenderolajjal, majd  két kanál mascarponeval, kevés laktóz mentes tejjel besűrítettem, s ez volt a rizstekercs körete.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandkura.blog.hu/api/trackback/id/tr3512434523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása