Kaja - kúra

Kaja - kúra

Gluténmentes, zelleres tojásos nokedli

2017. február 07. - önismereti utazó

Tegnap az ebédnél nem fogyott el az összes zöldbab, így ma kapott egy majonézes öntetett, és pár szem dió kíséretében elfogyott reggelire.

Ebéd, kíváncsi lennék, hogy egy előre megtervezett heti menüt hányszor tudnék abszolválni? Ugyanis, ma sem az előre tervezett zöldborsó lett az ebédem. A szomszédomnak hála, illetve az ő nagy bolti kávédarálójának, ma lisztgyártásba fogtam! Köles, hántolt hajdina, barna rizs, mustár, és lenmag liszteket daráltam. A lenmaggal alaposan meggyűlt a bajom, és a mustár is majdnem kifogott rajtam... de erről majd bővebben a belőlük készült ételek készítése kapcsán.

Az ebédemet a lisztgyártás okán  módosítottam, és a frissen készült hajdina lisztem debütáltattam. Már egy hete érik a nokedli gyártás gondolata bennem, de kevés köleslisztem volt, így várnom kellett.

A nokedli majdnem hagyományos mód készült, 1 tojást pici sóval elkevertem, hozzáadtam egy adag hajdinalisztet, de nehogy megálljak már itt, és csak ennyi legyen a nokedli, mivel az eredeti elképzelés spenótos nokedli volt, de a mélyből kellő időben nem vettem ki, így arra gondoltam, legyen ez most zelleres, lássuk mi fő ki belőle.

Egy szelet zellert lereszeltem, kb egy maréknyi lett, és hozzákevertem a tojásos liszthez, majd adtam hozzá kb 2 kanálnyi vizet, egy kevés őrölt köményt, majd közepes keménységű nokedli tésztát kevertem. Forró sós vízben kifőztem, majd egy serpenyőbe öntöttem, igaz lehet elrontottam, mert le kellett volna rögtön hűtenem, akkor nem fő tovább a tészta, na mindegy, ezt most nem tettem meg, majd legközelebb. A kifőtt tésztára egy kanál kókuszzsírt tettem, szórtam rá egy kevés fagyos petrezselymet,  és lepirítottam.  Egy másik serpenyőbe olajat öntöttem, sót, és egy tojást beleütöttem,  elkezdtem kevergetni amikor már kezdett összeállni, ráöntöttem a nokedlit, és készre sütöttem.

hajdinas_nokedli.jpg

Tálaláskor sós fokhagymás tejföllel öntöttem le, és megszórtam reszelt sajttal, plusz egy kevés pirospaprikával, csak, hogy a szemnek is táplálékul szolgáljak, mivel azt mondják, nem csak a gyomrunkkal, hanem a szemünkkel is eszünk! Mivel éhes voltam, így a sajtolvasztás elmaradt, de érdemes lett volna még így készen egy kis hőkezelésnek kitenni.

tojasos_nokedli.jpg

Sajnálom, hogy fázisfotók nem készültek, de majd legközelebb, most örülök, ha egy-két képet tudok készíteni, mert a gépem eleme szórakozik.

Vacsorára joghurt volt.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandkura.blog.hu/api/trackback/id/tr5912235764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása