Kaja - kúra

Kaja - kúra

Leves, placsinta, és ...

2017. március 28. - önismereti utazó

Reggelire, karfiolkenyér volt, tojásrántottával, paradicsom, lila hagyma. és paprika kíséretében.

Ebédre hajdinás zöldséges, zöldbableves készült, és köles placsinta! A zöldségeket ( zöldbab, kelbimbó, burgonya, zeller, szárzeller), egybe feltettem főni, sóval, és egy csipet köménnyel ízesítettem, majd kevés repceolajat öntöttem rá, amikor már majdnem kész volt, hozzáöntöttem egy kevés hajdinát, és mivel répát nem tettem kezdetekkor bele, ezért  zsülien szeletelő segítségével egy sárgarépát felszeleteltem, és a már majdnem kész levesbe tettem.

ewtf_002.jpg

A palacsintának, egy tojást, csipet sóval elkevertem, 2-3 kanálnyi köles lisztet tettem hozzá, kevés szódabikarbónát, egy kanálnyi olajat, és felöntöttem szódavízzel. Ebből 3 darab palacsinta szerűséget sütöttem,

Még télen csináltam cukor nélküli szőlőlekvárt, ugyanis a mélybe volt egy adag szőlő, amit késő ősszel kaptam, és gondolván a téli szabadidős napokra, bedobtam a fagyóba. Most egy kevés vízzel felforraltam, passzíroztam, és a léhez kevertem egy 3:1- ben zselésítőt, majd 15 percig rotyogtattam, Így természetes cukrot tartalmazó savanykás szőlő lekvárt kaptam, amit majdnem vágni lehet, hisz olyan kemény lett, köszönhetően a 15 percnek. Ugyanis nem szeretem a folyós állagú dzsemeket, ezért mindig dupla, illetve tripla ideig főzőm a dzsemfixszel. Így ezzel készült a legalsó lap palacsinta, ami nem is palacsinta, csak placsinta. hiszen állagban a valódi palacsintához nem sok köze van, hiszen eléggé keményke szegényke, Alig bírtam a másik kettőt meghajtani, azokba felesen került szőlő. és barack lekvár, mivel azt ajándékba készült.

pslscdints.jpg

Jó volt, de rejtély, hogy miért lett kemény, Talán a köles az oka? Vagy az, hogy bekevertem, és jó sokáig állni hagytam? Fogalmam sincs, de tuti lesz még ilyen étel:)

vegyes_1.jpg

  Vacsorára sült camembert, és "modernizált" töltött krumplikrokett készült, ami eredetileg gombócnak indult :)

camamber.jpg

Egy háromszög camembert félbevágtam, kiskanál segítségével kiszedtem a belsejét, megszórtam dióval, aszalt (saját) paradicsommal, és kis halmokban vissza helyeztem az előzőleg kivájt sajtot. A másik háromszögből kiszedett sajtot, egy krumplis masszába töltöttem, ami úgy állt össze, hogy a krumplit sós vízbe megfőztem, összetörtem, vajjal elkevertem, teff mag lisztet szórtam rá, és egy tojással összefogattam. Amikor kihűlt gombócokat formáztam belőle, és a sajt közepéből kikanalazott krémet, beletöltöttem, durvára tört dióba megforgattam és krokettá alakítva a sütőpapírra a sajt mellé raktam, és fél óra alatt készre sütöttem.

toltott_pure.jpg

Balzsamecetes, petrezselymes paradicsommal tálaltam. Apropó a másik fél sajtot ezzel a krumplipürével töltöttem meg. megszórtam majoránnával, és egy kevés belsejéből kivájt sajtot helyeztem ide-oda.

krumplis_1.jpg

Ez sem lett elrontva! Jól passzolt a sajthoz a krumplipüré.

ewtf_013.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandkura.blog.hu/api/trackback/id/tr6912383545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása