Kaja - kúra

Kaja - kúra

1x sült "kétszersült"

2017. március 14. - önismereti utazó

Végre, végre megalkottam a saját kedvencemet.

Nincs lágyító (burgonyapehely), nincs vízkötő (chia mag, vagy útifű), hanem van helyette száraz, roppanós ropogtatni való!

ketszersult.jpg

Amíg az ebéd készült összedobtam egy gyors kenyérpótlót, ami valódi kétszersült érzetét kelti, és a boltban kapható hasonló kreálmányok a lába nyomába sem léphetnek.

A következőkből állt össze,

- 1 dl tönköly korpa,

- 1 dl szőlőmagőrlemény,

-1 dl szezámpehely,

- 1 dl lenmagliszt,

- 1 dl kukoricaliszt,

- 1 dl amarántliszt,

- 1 kávéskanál szódabikarbóna,

- egy löttyintésnyi ecet ( a szódabikarbónára),

- 2 dl víz.

Mindent egy edénybe tettem, és gyors mozdulatokkal összekevertem, ezután kb 1o percig állni hagytam. Utána egy szilikonos sütőpapírral bélelt tepsi közepére helyzetem a masszát, és egy papír, meg egy pohár segítségével tepsinagyságúra nyújtottam, kb fél milliméter vastagságúra, és előmelegített sütőben 2oo fokon 2o percig sütöttem, ekkor kivettem, és egy derelyevágóval felkockáztam, a kockákat megfordítottam, és 1o percig takarékon tovább sütöttem. Majd a sütőt elzártam a tepsit  bent hagytam, de a sütőajtót kinyitottam, és így hagytam tovább száradni, csak, hogy biztos, ropogós legyen!

Majdnem elmondható róla, hogy gluténmentes, de az alapanyagok sorát pont nem gluténmentes korpával kezdtem, de ha ezt elhagyom, akkor rögtön gm mentes lesz, és mivel a korpa végre elfogyott, így a következőkben a hasonló készítésű ropogtatni való, csakis gluténmentes lehet,

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandkura.blog.hu/api/trackback/id/tr2912338371

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása