Kaja - kúra

Kaja - kúra

Gombás, babos, tojásmentes palacs... ebéd, és rizslapos tocsogós

2017. április 09. - önismereti utazó

Már megint majdnem sikerült almát ennem reggelire, de ez az elhatározás csak addig tartott, amíg kiértem a konyhába. Sokadik napja lép túl rajtam az elhatározás, hogy gyümölccsel indítsam a napot, Talán ha gyümölcstilalmas diétába kezdenék, sokkal könnyebb dolgom lenne?

Vágytam valami kenyérféleségre, de kedvem nem volt sütni, ezért a lapkenyér mellett döntöttem, ami végül is az olajnak köszönhetően inkább palacsinta jelleget öltött!

Útifűmagot felöntöttem vízzel, és amikor pár perc múlva kocsonyás állagra váltott, szórtam rá egy kanálnyi köleslisztet, sót,kevés olajat, és még annyi vizet, hogy palacsinta sűrűségű masszát kapjak. Egy tapadásmentes serpenyőbe öntöttem egy kevés olajat, és amikor már forró volt, ment rá a tészta.

palacsint.jpg

Elviekben nem akartam gombaszószt enni, de amikor kinyitottam a hűtőt, és a gombaszószra esett első pillantásom, rögtön elvesztem... ne, hogy már a mai nap, ne kerüljön gomba az asztalra! : D

Tehát a gombaszósz adott volt, a bab a tegnapi főtt babból félretett mennyiség egy része volt, így nem maradt más hátra, mint a babot rászórtam a palacsintára és a felmelegített gombaszósszal nyakon öntöttem.  Nagyon jóízű, gombás babos palacsinta kerekedett ki belőle. Sokkal finomabb volt nekem, mint egy túrós, vagy lekváros változat! Talán ennek az is lehet az oka, hogy a hortobágyi palacsinta közelebb áll hozzám, mint ezer féle édes töltött palacs..

Ebédre majdnem az készült el, amit már az este elterveztem, de sajna közbe jött egy kis extra kerti meló! Ezért a rántott, és az aszpikos terveimnek búcsút intve, egy gyors kelbimbós, rizses, sajtos, gombás valami került a vasárnapi asztalra!

ebed_4.jpg

 Egy sütőpapírra felszeleteltem egy mozzarellát, ráraktam a megfőtt kelbimbót, reszeltem rá egy darab zellert, és a változatosság kedvéért leöntöttem gombaszósszal. Curys vadrizzsel került tálalásra.

Vacsorára egy gyorsan összedobott rizslapos almás fahájas "rétes" készült.

almas_2.jpg

Almát lereszeltem, megszórtam fahéjjal, a rizslapot langyos vízben megmártottam, majd a fahéjas almával megtöltöttem, feltekertem és forró olajban kisütöttem. és egy rizslapot csak a la natúr! A natúr  rizslap azt hozta amit vártam tőle... ISTENI!  Az almás finom, csak nekem kissé olajos, de mivel pár darab volt csak, ezért nem akartam bekapcsolni a sütőt. Kókuszreszelékkel nagyon finom volt, a cukor egyáltalán nem hiányzott!

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandkura.blog.hu/api/trackback/id/tr4212412879

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása