Kaja - kúra

Kaja - kúra

Chili mentes övezet

2017. március 08. - önismereti utazó

 A vacsora egy külön posztot kér, mivel mennyei párosítást hoztam össze.

hmmm.jpg

Kenderlisztes, kölessel kevert chia magos lapkenyér, chili nélküli hagymás, gombás babbal töltve.

Az úgy volt, hogy szerettem volna valamilyen babos ételt enni, ami kissé a chilis babra hasonló, de darált hús és chili nélkül. Ezért délben míg a spenótos kaja készült, megfőztem babérleveles, kakukkfüves sós vízben a babot, majd leöblítettem, és félreraktam. Estig adtam magamnak gondolkodási időt, hogy miként dobjam össze ezt az ételt. Bár paradicsomot nem nagyon ehetek, de lehet pont ezért kívánom? Egyet tudtam, hogy ezt a babot most paradicsomos öntettel főzöm össze, de a többi hozzávaló még délután sem körvonalazódott a fejemben.

Vacsora idő környékén, fogtam egy kis üveg ketchupot, és azt tudtam, ebből valamennyit beleteszek a vacsiba, de még akkor sem tudtam a babon kívül, mik fognak elmerülni a paradicsomban? És pont úgy mint az este, az egyik gondolatot a másik követte, és se perc alatt össze ált egy isteni kaja, ami ízre nekem még egy hamburgerre is hajazott!

Egy hagymát felszeleteltem, és egy leheletnyi vajra rádobtam kevés só kíséretében. Amíg fonnyadt, addig egy kanál chia magot beáztattam, majd visszatértem a hagymához! A hagyma épp, hogy csak elkezdett pirulgatni, ezért gyorsan rádobtam a kétszeres vízben megmosott előfőzött babot, ráöntöttem egy kis házi ketchupot, és ekkor úgy éreztem kellene bele még valami. Eszembe jutott, hogy egy kis doboz gomba, tuti dobna rajta, ezért a mélyből hoztam egy adag lepirított gombaszárat, és a fagyos kockát rádobtam a babra. Amíg a gomba felengedett, addigra az ízek, az állag majdnem tökéletes lett, egy gyors kóstolás után szórtam rá egy kevés majoránnát, és félretettem. Jöhetett a lapkenyér összerakása.

A menet közben kocsonyássá vált chia maghoz, adtam

- 2 kanál kenderlisztet,

- 2 kanál köles lisztet,

- egy csipet sót,

- és egy kanálnyi repceolajat,

- és kb 3 kanál vizet.

Alaposan összekevertem, egy kanállal könnyedén formázható  tésztacsomót kaptam, amit két részre bontva, egy serpenyőben szilikonos sütőpapír, és egy pohár segítségével kinyújtottam, majd készre sütöttem. 

lapkenyer.jpg

Egy kis fej hagymát felaprítottam és egy fél paradicsomot, majd a kisült lapra halmoztam a hagymás, gombás babot, és megszórtam a nyers (de sózott) hagymával, és paradicsommal, majd meglocsoltam egy kevés mustáros, olajos, útifűmagos vizes öntettel.

bab.jpg

Majd feltekertem, és elfogyasztottam.

gombas_2.jpg

Rég ettem már ilyen, "húsízt" idéző ízélményes ételt. Talán a ketchup, a mustár, és a nyers hagyma okán merült fel a képzeletemben egy hamburgerhez hasomló kellemes ízemlék. Ebből rögtön arra az elhatározásra jutottam, hogy hamarosan össze kell dobnom egy vega hambit!  

Apropó a címhez visszakanyarodva, ha még egy leheletnyi chili is lett volna rajta... na de majd a hamburgernél behozzuk ami ma lemaradt!

Egyébként pont tegnap futottam pár kört a gyomordiétám kapcsán, és kiderült a paradicsom is tiltólistás, és ezt ma vacsora után éreztem is, mivel a  ketchup a torkomba költözött, de annyira kívántam, hogy bevállaltam ezt a kis szenvedést. 

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandkura.blog.hu/api/trackback/id/tr2012323389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása