Kaja - kúra

Kaja - kúra

Gluténmentes lap - "kenyér", azaz gm lapkenyér

2017. március 05. - önismereti utazó

Tegnap szert tettem pár friss zöldségre, és arra gondoltam ma reggelire valamilyen tekert tésztaszerűséget kreálok.

reggeli_1.jpg

Valamilyen lisztből szerettem volna papírvékonyságú feltekerni való kenyérpótlékot, kevés alapanyagból, és legfőképpen tojás nélkül! 

Nincs semmi bajom a tojással, de ezen a héten majdnem minden nap ettem valamilyen formában! A neten való kutakodásom során találtam több tojáshelyettesítő ötletet, ezért arra gondoltam elsőre körben kipróbálom a chia magot. Egy evőkanál chia magot, 3 evőkanál vízzel elkevertem, majd félretettem, amíg a mag megköti a vizet, kb 1o perc. Addig a tölteléket előkészítettem.

toltelek.jpg

Amikor már kocsonyás állagúvá vált, a chia mag,

- hozzátettem egy evőkanál amaránt lisztet,

- egy evőkanál repceolajat, 

- egy csipet sót.

Majd alaposan összekevertem, és ezt a sűrű masszát egy tapadásmentes serpenyőben, olajos kanál segítségével elkezdtem kör alakúra formázni. Elég lassan haladtam, ezért vettem egy darab szilikonos sütőpapírt, amit a tésztára helyeztem, és a tésztát egy üveg segítségével serpenyő nagyságúra nyújtottam.

nyujtas.jpg

Amikor kész volt, a sütőpapírt eltávolítottam, és oldalanként kb 1-2 perc alatt késre sütöttem,  mivel a múltkori hasonló kreálmányom nem nagyon volt tekerhető, arra gondoltam, hogy egy darab sütőpapírt segítségül hívok, és még melegen feltekerem, pont úgy ahogy a piskótát szokás.

tekeres.jpg

Pár percig hagytam feltekerve a tésztát, majd kibontottam és megtöltöttem,

csodes_szinek.jpg

Rukkolát, töpörtyűt, paradicsomot, és hónapos retket raktam bele, amit még a deszkán szárított kaporral megszórtam, majd amikor már minden rajta volt, meghintettem sóval, és meglocsoltam majonézzel. Tudom a töpörtyű, és a bolti kész majonéz nem pont passzentos, de mivel sajtom, és saláta öntetem sem volt, így maradt ez a hirtelen ötlet.

reggeli_1.jpg

Végül feltekertem, és jó ízűen elfogyasztottam, de mivel nem akartam majonézt enni, így egy kis bűntudatom volt, nem is esett annyira jól, egy lazább szerkezetű (hígabb állagú) öntet, sokkal jobban passzolt volna.  

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandkura.blog.hu/api/trackback/id/tr7812314047

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása