Kaja - kúra

Kaja - kúra

Többszintes maradékhasznosítás

2017. február 27. - önismereti utazó

Kora reggel növényi tejgyártásba kezdtem. Tegnap beáztattam egy deci török mogyorót, és ma arra gondoltam ha jó lesz, végre kakaót iszok! De a mogyorótej nem vett le a lábamról, így félretettem, viszont a visszamaradt töretet, felhasználva készítettem el a reggelimet. A kölest megmostam, és hozzáadtam a mogyoró töretet, majd dupla mennyiségű vízzel feltettem főni. Szórtam rá egy kevés sót, mert tartalmas ételre vágytam, de nem édesre!

Amikor megfőtt a köles, első kóstolásra hiányérzetem volt, de eszembe jutott, hogy van még jó adag a tegnapi "besamelmártásból", így azzal  és egy kevés pesztoval meglocsoltam, plusz egy fél fej lila hagymát felszeleteltem, és megszórtam vele, csak, hogy legyen valami frissen roppanós zöldség is benne.

mogyoros_hajdina.jpg

Nagyon finom laktató reggeli kerekedett, a hipp-hopp  összedobott maradékokból, de mivel sok volt, így egy adag mogyorós köles maradt még tovább hasznosításra várva.

Ebédre végre borsófőzelék készült, amióta nem fogyasztok tejet, azóta szeretnék borsófőzeléket enni, de a totu tejföltől tartok, nem hiszem, hogy az jó lenne a főzelékbe, ezért vártam egy jó kis növényi tejre. Mivel a mogyoró aránylag semlegesnek bizonyult, nem azt a markáns ízt hozta amit vártam, így arra gondoltam itt az ideje a borsófőzelék készítésnek! 

fozelek.jpg

A mirelit  borsót forrásban lévő sós vízbe tettem, és egy csokor mirelit petrezselymet rámorzsoltam. Vágtam hozzá két gerezd fokhagymát, majd kb 1o perc után egy decinyi mogyorótejet öntöttem hozzá, egy másik serpenyőben elkezdtem a rántást készíteni,  egy kanál vajat felolvasztottam, és amaránt lisztet pirítottam rajta, majd ráöntöttem a borsóra. Elég soká kezdett sűrűsödni, eleinte féltem is, hogy az amaránt nem lesz jó erre a célra, de csak türelem kellett, és a főzelék kellő állagúra sűrűsödött.

Menet közben a reggeli maradékát, a mogyorós kölest készítettem el fasírtnak. Egy sárgarépát lereszeltem, 1 gerezd fokhagymát összezúztam, 1 tojással, a maradék besamelmártással, 2 kanál amaránt lisztel, és sós pirospaprika krémmel jó alaposan összekevertem, majd forró olajban megsütöttem, ebből lett a főzelék feltétem.

Vacsorára házi sárgarépás "kubu" készült, de erről bővebben majd egy külön posztban.

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandkura.blog.hu/api/trackback/id/tr9712298901

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása