Kaja - kúra

Kaja - kúra

TEJMENTES túró, totu, és totu tejföl

2017. február 18. - önismereti utazó

A héten tovább bővítettem a tiltólistámat, ami a liszt, cukor, hús után hétfőtől a tejtermékek körét is magába foglalja. Amikor az ember normál életet él, semmi sem tilos, nem biztos, hogy tudja mi az ami a legjobban hiányozna neki, ugyanis ha engem régebben kérdeztek volna, biztos a húst mondom, mivel megszállott húsimádó vagyok, voltam? De most fordult a kocka, nem a hús, hanem a tej, tejtermékek köre az ami nélkül egyre jobban úgy érzem nagyon nehezen megy!

Sokat hallottam már a toturól, de nagyon távol állt tőlem még a gondolat is, hogy kipróbáljam, addig amíg rá nem akadtam erre a receptre, ami egy videó segítségével mutatja be, hogy miként kell elkészíteni, tojásfehérjéből, só, citromlé, na meg egy kevés zsiradék hozzáadásával pár perc alatt a tojásmentes házi túrót! Nekem ez a termék még pénztárca barátibb árat is ad, mivel a tojásért nem kell boltba mennem, max csak ki az udvarra.

sajat_totu.jpg

Pontos mért mennyiségekről nem tudok írni, mivel a tojásfehérje a mélyben volt lefagyasztva, és nem volt ráírva hogy 5, vagy 6 darab, így mindent ízlés szerint adagoltam. Sót, citromlét, és a kókuszzsírt. Érdekes, hogy amikor megkóstoltam a nyers tojásfehérjét, nekem kellően citromosnak tűnt, az egy citrom leve elsőre elegendőnek tűnt, de a végtermék még elbírt volna egy keveset! Legközelebb savanyúbb állagot állítok be, mert ahogyan fő, lehet az íze tompul csöppet?

totu.jpg

A totu tejföl nem más, mint a totu kevés vizel való összeturmixolásának krémes terméke. Mivel pont pesztot készítettem, gondoltam nem mosogatok, kár minden csepp pestoért, ezért a totut a pesztos edényben kevertem össze, így rögtön kettő az egyben lett! Pestos totu tejföl!

totu_tejfol.jpg

Kifejezetten jó volt, habár még elbírt volna egy kis citromot, de a lényeg, krémes, lágy, szuper tejfölhelyettesítő!

Összegzésként, örömmel töltött el a mai nap, végre valami, ami valóban jól helyettesíti az eredetit, habár megkockáztatom, nekem a totu elsőre jobban ízlik mint a tehéntúró!

Első kóstolatra még melegen, olyan volt, mintha egy egész citrom lenne benne, a héját is érezni véltem, holott, nincs benne! Tökéletes süteménytöltelék íze volt! Mintha egy palacsintába haraptam volna..

totu_es_totu_tejfol.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandkura.blog.hu/api/trackback/id/tr1212270470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása