Kaja - kúra

Kaja - kúra

Zöldségfasírt

2017. január 29. - önismereti utazó

Reggelire ma 2 almát fogyasztottam, ami kissé megdobta a vércukromat, ez azt mutatja, hogy egy alma még tolerálható, de kettőt már csak inzulin beadása mellett fogyaszthatok. Habár ez a két alma együtt, nem sokkal volt több mint a hétköznap fogyasztott egy.

Ebédre paradicsomos káposzta készült. Mennyiségeket nem írok, mert soha semmit nem mérek, mindig mindent a saját ízlésemhez igazitok, nem pont recept szerint haladok. Úgy vagyok a főzéssel, mint ahogy egy szakács nyilatkozta a minap " sosem készítem el kétszer ugyan azt az ételt, mindig másképp kerül az asztalra, hol ez, hol az kerül bele", ezzel én is pontosan így vagyok! Most egy negyed káposztát vékonyan felvágtam, lesóztam és felöntöttem annyi vízzel ami ellepte, mire a vizet félig elfőtte, jöhetett a nyáron eltett fűszeres paradicsompürém. Az önmagával való sűrítésről a paradicsom mennyisége miatt lemondtam, így egy köleslisztes, kókuszzsíros rántást készítve lett sűrű a főzelékem állaga.

2017_060.jpg

Amikor kész volt a főzelék, botmixerrel összekevertem, hogy krémesebb, lágyabb hatást érjek el. Feltétként sárgarépát és krumplit lereszeltem, sóval, köménnyel ízesítettem, egy tojást és egy kanál köles lisztet raktam bele és alaposan összekevertem. Egy serpenyőbe nagyon kevés kókuszzsírt raktam, és arra halmoztam ezt a répás, krumplis nem is tudom mit, talán nevezhetném tocsninak, vagy hús nélküli répás krumplis zöldségfasírtnak?

2017_074.jpg

Tálaláskor pár csepp olívás pesztot tettem rá.

2017_071.jpg

Nagyon finom, krémes, fűszeres paradicsomos káposzta volt, és jól passzolt hozzá ez a répás krumplis cucc!

Vacsorára egy nem szokványos szendvicset fogyasztottam.

2017_084.jpg

Látványosnak nem nevezném, de az ízélmény nagyon jó volt! Az alapot 3db, zeller gumóból vágott szelet alkotta, amit vékonyan megkentem majonézzel, egy szelet repceolajos makrélafilét feldaraboltam, papírtörlőben leitattam róla a felesleges olajat és a zellerszeletekre pakoltam, megszórtam reszelt sajttal, egy szelet almát tettem rá, és végül egy kevés peszto zárta a sort. A zeller nagyon jó szendvicsalapot képezett, és a peszto meg adott az egésznek egy kis fűszerességet. Csak azt sajnálom, hogy nem dobtam be pár percre a sütőbe, hogy a sajt kissé megpiruljon rajta.

2017_081.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandkura.blog.hu/api/trackback/id/tr1212166285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása