Kaja - kúra

Kaja - kúra

21/5 fergeteges felfedezés/ek

2017. augusztus 25. - önismereti utazó

Vagyis egy csecsemőnek minden vicc új... :D Holott ez nem vicc, és biztos nem újkeletű, de én most jutottam el oda, hogy kinyissam a szemem és a pesto felé kissé merészebben lépjek. Vagyis régen is voltak már pesto kavalkádjaim, répás, céklás, stb. de most egyszerre két dolgot tettem, az ezer éve farkasszemet néző mákolajat házasítottam az olívával, és gondoltam egy merészet, a fokhagymát elhagyva spenótos pesztot készítettem:

- extra olíva,

- mákolaj (a kesernyés íze miatt az ízek összhatásában jócskán kompenzálni kell!!!)

- só (nekem most himalája volt kéznél, de egy jó kis szezámaggos, vagy lenmagos sóval még tovább turbózható)

- nyers napraforgó (de csak azért, mert nem volt időm lepirítani, pirítva sokkal jobb, sőt ha mogyorót teszek bele, akkor meg krémesebb, de most nekem tilalom van dió, mogyoró félékre)

- csíkokra vágott spenót,

- bordó bazsalikom (mivel idén csak ez kelt, mondjuk szerintem  talán csak színügyileg másabb, de az íze teljesen megegyezik a zölddel)

- félig aszalt paradicsom

(mivel nem volt kedvem a mélyből aszalt parit halászni, ezért  fél napja az aszalón lévő hámozott paradicsomból tettem bele, de a mákolaj kesernyés íze még mindig nagyon domináns volt, arra gondoltam nem rontja el egy kevés frissen főzőt jó sűrű fűszeres paradicsomlé, és nem, valóban nem rontott rajta, sőt tovább tompította a mákolaj dominanciáját!)

- fokhagyma kellene bele még!!!, de én most nem nagyon élhetek vele.

alap_3.jpg

Ezután egy alapos botmixerezés, és máris kész a spenótos vegyes olajos pesto. A megpirított magvas nemtudommineknevezemre elviekben vajat kennék, de most ez a pesto került. És most, hogy ezeket a sorokat írom vágott belém a felismerés, hogy milyen lenne olvasztott vajjal, vagy ghivel  ugyaneza pesto? A hűtőben összedermedne, majd tökéletes kence lenne, esetleg egy kevés olaj hozzáadásával, még nem is dermed meg annyira, könnyen kenhető állagú, de nem folyós pesztot adna.

hogy mik jutnak az eszembe :) na egy két próbát mindenesetre megér majd ez az elképzelés, pláne, hogy van jó pár laktózmentes vaj a mélyben !

11.jpg

A cukkiniból, és zöld sütőtökből készült lecsót erre a pesztós alapra helyeztem, a nyers spenótlevelekkel megpakoltam, rászórtam a dekorációs hagymát, és paradicsomot, majd mint egy hamburgert összefogtam a "kocka" zsömlekenyerem, és elfogyasztottam...

Biztos nem kell többé hagyományos lecsó, ez kenterbe vert mindent, vetekszik a gombás téli lecsómmal. Mintha egy hamburgert ettem volna, olyan ízkavalkádban volt részem, és a hús egyáltalán nem hiányzott belőle!

A lecsó fokhagyma nélkül, egy kis fej lilahagymával, majoránnával és frissen főzőt fűszeres paradicsom lével  készült.

Vacsorára korillás joghurtos, mandulatejes chia volt lapkenyéren szervírozva.

1_1.jpg

A korilláról bővebben itt lehet olvasni.

2.jpg

Apropó a reggeli sajna megint vajas kifli volt, de a vajat most szabály szerűen kívánom. Megvagyok veszve a vajas kifli, zsömléért. De, és ez a lényeg, nem fájt a pocakom a délelőtt folyamán, viszont az ebéd után volt egy kis hasfeszülés, ezen mondjuk nem csodálkozom mivel a lecsóban volt egy kis hagyma, és paprika is, igaz a szokásos lecsóhoz képest, elhanyagolható mennyiség, de úgy látszik nekem ez is sok volt! Viszont lecsót hagyma és paprika nélkül nem tudok elképzelni!

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandkura.blog.hu/api/trackback/id/tr4212779124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása