Kaja - kúra

Kaja - kúra

A maradék. és a "mondjuk... selejt "

2017. április 11. - önismereti utazó

Tegnap, a vacsorához készített mondjuk lángos első körös felvonása atomjaira esett, de mivel semmit sem dobok ki, na jó ez enyhe túlzás, de amit lehet újraalkotok, így naná, hogy megmentettem a széteső mondjuk lángosomat. Fogtam egy szűrőt, és ráöntöttem a széteső tésztát, gondolván, ha lecsöpög a fölös olaj róla, még akármire felhasználható. Az ötlet kora reggel adta magát!  Nem kellett más, csak egy gyors terepszemle a hűtőben, és máris összeállt a reggelim.

Egy tapadásmentes serpenyő, kanálnyi gombás zsír, egy adag maradék főtt bab, a gombás zsiradékon átpirítva, majd 2 felvert tojás ráöntve, Amikor már kezdett szilárdulni, ment rá a szemcsés mondjuk lángos, Pár perc után meg lett fordítva, hogy a másik fele is jól átsüljön.

reggeli_7.jpg

Miikor mind  két oldala átsült, egy papírtörlőre csúsztattam, és sajtot reszeltem rá, majd majdnem teljesen félbehajtottam, hogy a sajt a "melegben" megolvadjon.

sajtos.jpg

Az olvadt sajt jól passzolt, a babos tojásomletthez!

Ebédre a tegnapi tejfölös zöldségleves volt, és egy atom palacs...Mivel még mindig van cukormentes szőlőlekvárom, és a zöldségleves kívánt valami tartalmasabb második félét, így egy gyors palacsintára gondoltam. Ami természetesen nem állt össze, de lehet én már jobban szeretem az ilyen atomjaira hulló történeteket?

A palacsintát kókuszreszelék, teff liszt, tojás, és reszelt alma , na meg szódavíz alkotta, de mivel minimális volt a liszt, így nem maradt egyben, de nem akartam több lisztet adni hozzá, így maradt morzsás placsint. Kókuszreszelékkel, reszelt almával, fahéjjal, és szőlő lekvárral lett elfogyasztva.

Vacsorára káposztasaláta készült. Káposztát, sárgarépát, hagymát vékonyan felszeleteltem, két kanélnyi majonézt, tejföllel összekevertem, és itt jött a hiányérzet, mert én mézet szoktam hozzá tenni, meg borsot, de a méz most tiltó listás, a bors meg alapon kerülendő, nem hiányzik a gyógyuló gyomromnak, de sajna ez a majonéz mennyiség nem lett elég az összemetélt zöldségekhez, és mivel nem volt több kész majonéz, így egy gyors ötlettől vezérelve tejfölt össze kevertem mustárral, repceolajjal, cury porral, és ezt öntöttem még a káposztára, plusz 5 levél medvehagymát apróra összevágtam és belekevertem a salátába, majd egy kis darab trappistát ráreszeltem, ezzel zárva le a tetejét, és ment pár órára a hűtőbe. 

Vacsorára az 1x sült 2x sülttel került a tányéromra..

vacsi_4.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandkura.blog.hu/api/trackback/id/tr5712417247

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása