Kaja - kúra

Kaja - kúra

Első chia próbálkozásom

2017. február 25. - önismereti utazó

Reggelire a tegnapi rakott gomba maradéka volt. Hidegen sem okozott csalódást, remek kis étel!

Ebédre ismét maradék került az asztalra, ami nem volt más, mint a héten készült bableves.

Vacsorára chia puding készült.

chia_puding.jpg

Elkezdtem a növényi tejgyártást. Tegnap este egy pohár hántolt zabot, és egy pohár barna rizst áztattam be. (Ez a zab elviekben gluténmentes, így bátran próbálkozok vele.) Ma délután  leöntöttem az áztató vizeket, majd egyenként két deci vizel alaposan összemixeltem, és végül egy sűrű szitán átszűrtem. 

Mivel szeretek kísérletezni, és rögtön két tej készült, így mind a kettőből chia puding lett. A zabból sokkal krémesebb, finomabb növényi tej készült, mint a barna rizsből. A pudinghoz 2 x 2 evőkanál chia magot egy - egy  edénybe tettem, és ráöntöttem a zab, illetve a rizstejet, majd botmixer segítségével alaposan összekevertem. Ugyanis azt olvastam, hogy az apró magvak ha nincsenek tökéletesen elkeverve összeragadnak, és élvezhetetlen lesz a végtermék, ezért nem árt időnként átkeverni, na ezt én kiváltottam a botmixer azonnali keverő erejével, és így még egy éjszakát sem kellett várnom a puding elkészültére, kb másfél órán belül fogyaszthattam!

Tanúság:

A növényi tejet a magokra való öntés előtt ízesíteni kell! Mivel nem használok cukrot, édesítőt, így a pudinghoz adott aszalt meggy, és godji bogyó, nem édesítette meg, hiába turmixoltam fogyasztás előtt bele.

De ez az étel sem lesz gyakori az asztalomon, pont úgy nem nyerte el tetszésem, mint a tápióka puding.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandkura.blog.hu/api/trackback/id/tr7412293735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása