Kaja - kúra

Kaja - kúra

Lepény, pizza, omlett?

2017. február 06. - önismereti utazó

Reggelire a tegnapi ebéd maradékát fogyasztottam el, vagyis zellerkrémlevest, pirított magvakkal.

Ebédre nem volt konkrét tervem, csak azt tudtam, hogy a maradékokat szeretném hasznosítani. Volt egy adag barna rizs, és pár darab barna csiperke. Első nekifutásra gombás rizsgolyót akartam sütni zöldbabfőzelékkel, amihez a zöldbabot meg is főztem, sós köményes vízben, de nem volt kedvem olajban tocsogót sütni, így arra gondoltam, hogy a rizshez adok egy evőkanál sós paprikakrémet, rávágom a gombát, és lepirítom, majd egy tojással összefogom, olyan lepényszerű, pizza lap, vagy omlett? Mindegy, valami majd csak kisül belőle....

elso_rizses_gombas_lepeny.jpg

Az elképzelést tett követte, és nem csalódtam, SŐT, igazán finom, krémesen roppanós, valami kerekedett ki belőle!  Fentebb már leírtam miből adódott össze az alap, amit alaposan összekevertem, és egy serpenyőben vaj, és kókuszzsír keverékén  kb 5 percig pirítottam. Amikor már láttam, hogy kezd pirulni, egy felvert tojást megszórtam szárított tárkonnyal, csak, hogy egy kis zöld színt vigyek az ételbe, majd ráöntöttem a sülő gombás rizsre, gyors mozdulatokkal a serpenyőben összekevertem, majd kör formára eligazítottam, hogy valami formája legyen. Ekkor ismét sütni kezdtem kb 2 percig az egyik, majd 1 percig a másik oldalát.

babos.jpg

Tálaláskor a már megfőtt zöldbabot ráhelyeztem, és sós, fokhagymás tejföllel nyakon öntöttem! Nagyon különleges ízélmény volt. A rizs sült oldalán roppanós, belül puha maradt, a sós fokhagymás tejföl nagyon jól passzolt ehhez az ételhez. Megkockáztatom, hogy a bab nélkül, reszelt sajttal leszórva, ezzel a fokhagymás lötyivel meglocsolva, még "hamis" lángosnak is eladható!

rizses.jpg

Ha az élet nem szól közbe, ezt a héten még egyszer "hamis" lángos formájában megalkotom!

Vacsorára joghurt volt, sós magvakkal.

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandkura.blog.hu/api/trackback/id/tr4112188830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása