Kaja - kúra

Kaja - kúra

Selymes gombapörkölt

2017. február 04. - önismereti utazó

Megint eltértem a reggeli almától, gyenge voltam és elcsábultam, így rántottát ettem zellerágyon, sós paprika krémmel, és majonézzel.

Ebédre olyan jól elterveztem, hogy zeller krémleves lesz, kapros krumpligombóccal, de ugye a sors közbeszólt. Már a delet is elütötték, mikor feleszméltem, hogy neki kell kezdenem az ebédkészítésnek, és mivel az eredeti tervemnek, kb majdnem egy óra kell, így gyors váltásra kényszerültem, és barna rizs készült gombapörkölttel.

b_rizs_gombaporkolttel.jpg

Amíg a zacskós barna rizs megfőtt, kb 3o perc, lazán elkészült a gombapörkölt. Kora reggel kaptam egy adag barna csiperkét, amit tölteni szerettem volna, vasárnapi ebédként, de ugye az a fránya gyorsan rohanó idő közbeszólt!

gomba_b_rizzsel.jpg

A gombáról azt mondta egyszer az egyik ismerősünk, hogy csak fokhagymát szabad hozzá tenni, a vöröshagyma nem barátja, így én már évek óta eszerint cselekszem. A krémes állag eléréséhez a vaj ad segédkezet, amit most ghí, vagyis sült vaj formájában került az ételbe. 

gomba.jpg

Az elkészítése nem kíván nagy szakértelmet, a ghíre rádobtam pár gerezd felszeletelt fokhagymát, a gombát, köményt, és sót. Pár perc alatt a gomba vizet eresztett, és fedő alatt ebben a lében párolódott addig amíg a víz el nem tűnt és a gomba pirulni nem kezdett, ekkor a mélyből elővett petrezselyemmel megszórtam két evőkanál vizet adtam hozzá és két kanál laktózmentes tejfölt, újabb pár perc következett míg a hozzáadott víz el nem főt és a pörkölt fel nem  vette sűrű, krémes állagát.

gombaporkolt.jpg

Mivel a pirospaprikás szaftért nem nagyon rajongok, így a paprika csak dekorációként, szó szerint szemnek kedvezőbb, színesebb látképért került az ételre, édes nemes formában. Ha nem lenne gyomorproblémám, tuti nem csak dekorként, hanem az ételbe chili formájába került volna egy kevés.

Vacsorára joghurt volt.

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandkura.blog.hu/api/trackback/id/tr5312182570

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása