Kaja - kúra

Kaja - kúra

Házi készítésű zöldségmix

2017. november 11. - önismereti utazó

Vagyis vegetával jobb az élet? Hát ki tudja, de az biztos nem kis meló van mögöttem!

Kora reggel kezdtem és kisebb nagyobb megszakításokkal, kb délre lettem kész, mert mindig jött valaki, vagy valami fontos teendő jött közbe, így elég lassan haladtam a kosárnyi zöldség megpucolásával, de hiába vagyok fáradt,muszáj leírnom az alap receptet, mert tavaly is elfelejtettem és jó pár oldalt lapoztam át, mire összeraktam a mostani házi vegetám, vagyis zöldségmixet, ami télen nagyon jól jön ha egy gyors levest, vagy bármilyen ételt akarok összedobni.

Szokásomhoz hűen nem mértem csak a végén amikor a sót kellett adagolnom.

Az alap

- sárgarépából,

- fehérrépából,

- zellerből,

- karalábéból,

- hagymából,

- fokhagymából,

- petrezselyemből,

- zellerzöldből áll.

A fent említett zöldségeket megmostam, megpucoltam, feldaraboltam, majd húsdarálón ledaráltam, megmértem és kilónként 2o deka sót kevertem hozzá,

De nem én lennék, ha csak egyféle katyvaszt készítettem volna, A darált zöldségeket megfeleztem és az egyik felét újra átdaráltam, majd a 2x darálthoz rózsaszín himalaja sót kevertem, őrölt köményt és őrölt borsot adtam hozzá, és kb 4-5 órát állni hagytam, majd ismét megfeleztem, és kb egy decinyi olajat elkevertem a fele mennyiségben és üvegekbe pakoltam, és kis helyet hagyva a tetejére újból olajat töltöttem, a másik felét csak simán olaj nélkül raktam az üvegbe.

Az 1x darálthoz közönséges konyhasót tettem, és simán üvegbe raktam, de ennek a felét is olajjal kevertem és szintén olajjal zártam az üvegeket.

Most már csak az ízek összeérésére kell várni, és jöhet a próba, melyik miként üzemel majd az ételekben.

(fotó holnap)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandkura.blog.hu/api/trackback/id/tr7013238581

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása