Kaja - kúra

Kaja - kúra

Gruppen lekvár : ) Gundel krém?

2017. szeptember 14. - önismereti utazó

Első körben a címben felsoroltam a lekvárom összetevőit, de olyan hosszúra sikeredett, hogy inkább arra gondoltam,hogy  legyen egy összefoglaló neve, hiszen ebben aztán van minden!

Minden évben kapok egy pár kiló körtét, amit házasítani szoktam a nyári almámmal. Tavaly egyet léptem, és csokit is adtam hozzá, de nem én lennék, ha idén nem mentem volna még tovább.

polcos.jpg

Fogtam a kedvenc 4 literes lekvárfőző edényemet, és elkezdtem pakolni,

- alma (kb 1-1,5 kg)

- körte, (kb 1 kg)

- 6o dkg cukor + 2db  3:1 zselésítő,

- 2 fahéjrúd

- 1,5 üveg rumaroma.

- egy citrom kifacsart leve,

-majd  mikor már a fenti mennyiség kellően össze rottyant, alaposan átmixereztem, és beletettem a  felszeletelt, 2db banánt ezzel már nem mixeltem össze, így a banán a végén pici darabokként van benne jelen.  A banánnal kb 5 percet rotyogtattam, majd 1 közepes üveget tele mertem.

6uh4tr_026.jpg

Így készült el a fahéjas, rumos, körtés, almás, banános lekvár- alapom, amit az idén már egyszer főztem, és mivel mindenkinek nagyon ízlett, és körtét kaptam bőven, meg alma is van a mélyben, ezért gondoltam készítek még egy pár üveggel. A nyáron készült első főzésnél az alapot nugátos tejcsokival ízesítettem, ezért most mást szántam bele, plusz mivel a mélyhűtőt át kellett pakolnom, és kezembe akadt egy nagy adag darált dió, gondoltam, nézzük mi lesz ha az alap lekvárt házasítom még egy kis darált dióval is,

6uh4tr_027.jpg

- Tehát amikor kiszedtem egy üvegnyit az alapból, kb egy maréknyi darált diót tettem az edénybe, és            ismét 5 percig kevergettem, majd egy újabb üveget töltöttem meg ezzel a már dióval bővített almás fahájas... lekvárral, ami innentől váltott, és nem kifejezetten lekvár, hanem inkább Gundel palacsinta krém!

A továbbiakban a maradék diós krémhez tettem egy fél tábla 7o % étcsokit, meg egy fél tábla fehér csokit, csak, hogy ne domináljon annyira a kesernyés íz (mert nem mindenki szereti), majd ismételten kb 5 perc volt mire a csoki teljesen feloldódott, és elkezdett rotyogni. Ekkor két kisebb, és egy nagyobb üveget mertem tele ezzel a már dióval, és csokikkal bővített mennyei ízorgiás krémmel.

6uh4tr_034.jpg

Mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy vágjon bele és próbálja ki, palacsintákba, sütikbe, kekszekbe szuper töltelék!

De magában is bátran kanalazható!  ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandkura.blog.hu/api/trackback/id/tr912828414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása