Kaja - kúra

Kaja - kúra

Francia lecsó szabadon értelmezve, és egy kis gombás élvezet

2017. július 27. - önismereti utazó

Mivel a hűtő polcai roskadoznak a zöldségektől ezért egy kissé kibővült a lecsó összetétele. A múltkori szörfözésem alkalmával egy francia lecsóra akadtam, és most abból kiindulva, de nem recept hűen elkészült a saját francos lecsóm.

lecso_2.jpg

Mivel a mennyiségeket nem szoktam mérni, és ez a recept is már több mint egy hetes, így csak alapanyagokat említek.

- Padlizsán,

- cukkini,

- gomba,

- piros hegyes erős,

- gomba,

- lilahagyma.

 

alap_2.jpg

az alapanyagokat összevágtam egy kevés olajjal sóval ment a serpenyőbe, és amikor már kellően megpuhult, pár darab paradicsom követte, A lecsó az a kaja amit édesen szeretek, de ez most nem kívánt cukrot, a sárgarépa és a paprika kellő édes ízt kölcsönzött, így a befejezés előtt, kapott egy tojást amivel átforgatva már kész is volt a francos lecsó,ala Boglárka mód!  

padlizsan_1.jpg

Vacsorára padlizsános gombás élvezet készült, de mivel nem megy a megvonás, így egy kis kolozsvári szalonna is került rá.

Egy tepsit vékonyan megkentem olajjal, enyhén megsóztam, majd a felkarikázott padlizsánnal telepakoltam a tepsit. Krémfehér sajtot aszalt paradicsommal és egy kevés tejföllel összekevertem, majd ebből a kencéből egy kanálnyit ráraktam a padlizsánokra. pár darabra zsülienre vágott sárgarépa került, a többire ugyan ezzel a kencével megkent gombafejek.és volt amibe még pár kis kocka sajt is beszökött a sárgarépa közé, ami a kence tetejét zárta. Minden esetben szalonna zárta a sort.

emeletes.jpg

Azóta már készült hasonló változat, csak ott a sárgarépa az idő hiányában kimaradt. Nem tudom megmondani mit szeretek ezen a töltött gombán, de melegen, főként melegen, minden nap megenném!

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandkura.blog.hu/api/trackback/id/tr5312685339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása