Kaja - kúra

Kaja - kúra

Borsólevesnek indult, de...

2017. április 22. - önismereti utazó

Ha szombaton piaclátogatás van, akkor nem lehet más a reggeli, csak gomba és töpörtyű : ) csak, hogy adjunk annak a fránya koleszterinnek! A 1oo nap leteltével, illetve ha a ma feltankolt, lefagyasztott töpörtyű elfogy, tuti töpörtyű tilalmat kell beiktatnom! Mert lassan azt veszem észre, hogy csoki helyett töpörtyű függő lettem :D de nem akármilyen töpörtyűt eszek meg, csak, és kizárólag a legdrágább jó annak a fránya ízlésemnek. 3 helyen árulnak még ezen a helyen kívül, de egyik sem olyan mint ez, hogy miként sütik az rejtély, már - már arra gyanakszom, hogy tuti "kőmégaromás", E betűs adalékot tesznek hozzá, mert másfélszer drágább az átlagnál, és mégis ez fogy el leghamarabb a piacon!

Tehát a reggelim töpörtyű, retek, hagyma, fóliás normál uborka, paradicsom, és kenyér helyett, gombás, teff mag lisztes rántotta volt.

Ebédre, banán volt az előétel, ami lassan a második függőségem lesz, de talán az édes íze, a laktató mivolta okán, mert egyébként nagyon ritkán eszek banánt. Főételként kissé vétkeztem, de nem volt kedvem külön vízben zöldségeket főzni, ezért a húslevesbe dobtam bele, zellert, répát, petrezselymet, és természetesen gombát, Ami a levesnek köszönhetően, NAGYON finomra főtt meg!

Vacsorára, egy délutáni kiruccanásom kapcsán, kaptam banánt, és nem tudtam a gyors kajának ellenállni, ezért ismét megettem egy banánt, de még éhes voltam, ezért kb 1 óra múlva, összedobtam egy levest, olyat mint még sohasem! Eredetileg hagyományos borsólevesnek készült, csak mivel vettem és kaptam is gombát, így gondoltam teszek a levesbe is, biztos nem fog neki megártani. A borsót, répát, petrezselymet, gombát ledinszteltem, majd teff lisztet szórtam rá, és felöntöttem vízzel, tettem hozzá két kanál kölest,és gondoltam mire megfő, addigra bőven letelik a gyomorkiürítő idő! Ugyanis, a gyümölcsök a vékonybélben emésztődnek és étkezés előtt egy félórával ajánlatos fogyasztani, mert ha nem, akkor a gyomorba a többi kajával vegyülve, rothadni kezd. Néha eszembe vésve ezt a rég olvasott " történetet", étkezés előtt eszek gyümölcsöt, de sajna van, hogy ezt a szabályt felrúgom, és a fehérjét gyümölccsel lazán összefőzöm. amit természetesen nem lenne szabad meglépni.

De visszatérve a borsólevesnek készített vacsorához, pakoltam a konyhában és megláttam a tejet, erre fordult egyet az a kacifántos fejem, és egy merész húzással  közel két decit beleöntöttem a levesbe. Lesz ami lesz alapon! Megkóstoltam, nem volt rossz, gondoltam, ha már nem rontottam el, akkor jöjjön még egy kis tejföl, abból is jó bő három kanálnyit belelapátoltam, és kevergettem, hogy a tejföl szépen egyenletesen feloldódjon a forró lében. Mert ugye mennyivel könnyebb lett volna hőkiegyenlítést végezni? De én nem szeretem a könnyű utat! Így a kevergetés közepe tájt, szemem megakadt a curyn, gondoltam ha még mindig nem rontottam el, akkor uzsgyi bele egy kis cury is. És mit mondjak, még így sem lett elrontva, sőt, nagyon finom levest alkottam! Ja a só és a sós pirospaprikakrém kimaradt a felsorolásból.

leves_1.jpg

Szerintem többször kerül még ilyen tejes, tejfölös borsóleves terítékre!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandkura.blog.hu/api/trackback/id/tr312446195

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása