Kaja - kúra

Kaja - kúra

"Csicseri helyett ..." vagyis hogyan gyárts hamis falafelt

2017. március 30. - önismereti utazó

A vacsorával kell kezdenem, mivel a "friss" élmény ízei még bennem élnek!

Sárgaborsóra kerestem konyhai tippeket, ötleteket, hogy a főzeléken kívül mit lehet még készíteni belőle? Ekkor akadtam egy sárgaborsófasírtra, de nem én lennék ...  tovább léptem, és nem azt a receptet követtem, hanem egy saját magam által összedobott valamit alkottam, ami ízre nagyon hasonlít a falafelre, bár nem aszerint lett fűszerezve, de végül is mind a kettő borsó,

fasirt.jpg

Ebédre, és vacsorára is ezt a fasírtot készítettem el, de míg az ebédnél olajban sütöttem, addig a vacsorára tepsiben készült

Csicseri falafelt készítettem már úgy, hogy ebéd előtt kevertem össze, és sütöttem rögtön, de akkor nehéz, tömör volt a belseje, érdekes, a sárgaborsó délben  amikor rögtön készült, és bikarbóna nélkül, mégsem volt nehézkes, laza nagyon finom kis fasírt kerekedett ki belőle.

Az alap:

- áztatott sárgaborsó,

- kis fej vöröshagyma,

- pár gerezd fokhagyma,

- sós paprikakrém.

- köles liszt,

- kendermagliszt,

- tojás,

- cury por.

A hagymákat felaprítottam, és egy botmixerrel összekevertem, de nem teljesen pürére, hanem egy kissé darabos állagúra. Ez volt a déli forró olajban kisütött verzió.

Vacsorához már délben előkészültem, Kapott még egy kanál sóska pesztot,,egy csipet szódabikarbónát, 1 marék durvára tört diót, jól összekevertem, és így állni hagytam kb 4- 5 órán keresztül!

Sütés előtt a  tepsibe szilikonos sütőpapírt raktam, és arra helyeztem a fasírtokat. Előmelegített sütőben kb 3o perc alatt készre sült. Mivel sütés előtt nem locsoltam meg olajjal, így egy picit száraz lett, ezért tálaláskor kapott egy szelet paradicsomot, egy vékony szelet szalonna csíkot,, és egy adag sóska pesztot. 

kenyerpotlo.jpg

Még volt egy kevés hegyes erős, így az egyik fasírtra azt tettem. 

vacsi_1.jpg

Ebédre spenóttal került az asztalra, de sajna azokat a fotókat véletlen kitöröltem, A spenótot most a hagyományos mód készítettem, fokhagymával, dinszteltem, majd tejföllel, sóval és lisztel sűrítettem. .

Reggelire natúr joghurt volt dióval.

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandkura.blog.hu/api/trackback/id/tr3112388227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása