Kaja - kúra

Kaja - kúra

Hmm hmmm hmmmm, majdnem vega gombás köles (töltött) káposzta

2017. március 19. - önismereti utazó

Nem sikerült a tegnap esti elképzelésemhez tartanom magam, midőn reggelire alma volt tervbe véve, de amikor a szemeimet elérte a reggeli fény első tündöklő sugara, rögtön laktatóbb reggelire vágytam, így tépdelt bundás lett a reggeli lakoma. Fogtam egy zsömlét és apró darabokra tépkedtem, majd kevés vajon elkezdtem pirítani. Amikor már úgy éreztem kész, ráöntöttem két felvert tojást, és megsütöttem, Mondhatni bundás kenyeret ettem, csak nem szokványos formában. Mivel a zsömlének a burgonyapehelytől nyersesnek tűnő állaga van, ezért választottam ezt a tépkedős, pirítós verziót,. kovászos uborkával pazar lakoma volt, pláne még ha lett volna egy jó kis mézes citromos tea.. na az lett volna az igazi "hmm" lakoma :) de így is jó volt,

Ebédre töltött káposzta készült, ami majdnem vega lett,de a végén az a fránya tejföl..

na meg az elején az a kis bőrös csülök...,

kaposzta_1.jpg

A hűtőben tartott kutakodásom során kezemben akadt egy zacskó csülökhúsról lefejtett bőr. Ez a vékonyan zsír fedte bőr, isteni a töltött káposzta alatt, Ezért ma reggel úgy döntöttem, hogy a "brassói" eltolva, helyette töltött káposzta kerül az asztalra. 

A bőr fel volt kockázva, így gyorsan ment egy pirított hagymaalapra, és alaposan ki lett sütve-főzve, így csodás kollagénes kocsonyás réteg keletkezett belőle.Erre került egy sor saját savanyítású házi káposzta, majd pár darab köles gombóc, és a sort végül ismét káposzta zárta.

.A gombócot picit elcsesztem, de erre már csak akkor jöttem rá, amikor az étel elkészült, és falatozásba kezdtem.

Húsimádó korszakom során többször készítettem már kölessel gombócot, de akkor nem volt vele gond, most  nem számoltam azzal, hogy a darált hús nedvessége, lazább szerkezete, zsírtartalma bőven enged teret a köles vízfelvevő képességének.

koles_3.jpg

Most szomorúan tapasztaltam, hogy hiba volt két kanálnyi köles lisztet szórni a masszába, Vagyis,a mosott köles mellé ment a ledinsztelt gomba, kapott 2 gerezd zúzott fokhagymát, egy tojást, és egy kanál köles lisztet, de amikor összekevertem, túl hígnak bizonyult a massza, nem akart gombóc formátumot ölteni, féltem, hogy főzés közben szétesik, ezért adtam hozzá még egy kanálnyi lisztet, holott lehet csak a gombát kellett volna összezúznom?

Mint utólag kiderült a liszt sok lett,nem kellett volna a második kanál, mert így egy picit kemény gombócokat kaptam, nem tudott kellő vizet felszívni a közepében megbúvó kölestársaság,

Tanúság, a gombát le kell darálni, vagy nagyon apróra felvágni, nem jó a szeletelt verzió, és lehet a kölest sem árt beáztatni, hogy már vízzel telve másként működjön a gombóc belsejében. 

De ezen kis tanúságtól eltekintve, nagyon jól működött a töltött gombás köleskáposzta. Apropó, mivel a savanyú káposzta házi készítés, ezért soha nem szoktam levelekbe tekerni a tölteléket, csak sima gombóc formában kerül két réteg káposzta közé. Hasonlóan járok el, a töltött paprika készítésekor is,nem paprikába töltöm a gombócokat, csak felaprított paprika közé kerülnek.

Tejföllel tálaltam, mert ugye a töltött káposzta tejföl nélkül elképzelhetetlen, bár vacsorára is káposzta volt, de ott kísérleteztem, és egy kevés vajat tettem a serpenyőbe, majd rászórtam két kanálnyi sörélesztőpelyhet és egy kevés vízzel hígítottam, Megkockáztatom volt olyan jó mint a tejföl :)

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandkura.blog.hu/api/trackback/id/tr8012351445

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása