Kaja - kúra

Kaja - kúra

Szuper ebéd, és gm besamel

2017. február 26. - önismereti utazó

Három hónap után, a héten végre elindultam bevásárolni! Ennek köszönhetően számos furábbnál furább alapanyagra tettem szert, chia mag, quinoa, teff mag, amaránt liszt, zsírtalanított lenliszt stb... A tegnapi chia puding után, ma a quinoara esett a választásom. Mivel nem szeretek méricskélni, így nem tudom mennyit öntöttem egy pohárba, de azt tudom, hogy nem sokat, mivel azt írták róla, hogy két-háromszorosára nő főzés közben, de előtte alaposan meg kell mosni. Így áztatás és mosás után forró sós vízbe tettem, és 15 percig főztem!

wadf_009.jpg

Főtt brokkolival, és kelbimbóval tálaltam, de mivel nem szeretek semmit sem kidobni, így gondoltam egy merészet, és a tegnap gyártott zab, és barna rizstej "daráját" felöntöttem a zöldségek főzővizével, amiben sós paprika krém volt, tettem hozzá sörélesztő pelyhet, vajat, egy kevés pesztot (csak a fűszeres íze miatt), majd összefőztem.  A sörélesztőtől azt vártam, hogy ennek a sűrű besamelhez hasonló mártásnak különleges ízt kölcsönözzön. Valahol olvastam, hogy a vegánok a sajtra emlékeztető ízt, a sörélesztő pehellyel érik el, hát mit mondjak, nekem a pehelytől nem volt "sajt" -ízélményem, de valóban egy különleges mártást kaptam. Mondjuk legyen ez mától egy gluténmentes besamel.

wadf_004.jpg

Tálaláskor a mártással leöntöttem a zöldségeket, meglocsoltam egy kis pesztoval, és megszórtam egy különleges sajt fűszerkeverékkel, amiben fogalmam sincs, hogy mi van, mert még tavaly kaptam (és a csomagolás már rég nincs meg), de néha, ha sajtot gyártok van, hogy ezzel a fűszerkeverékkel ízesítem.

Az összbenyomás fenséges volt! A quinoa nagyon jól passzolt a zöldségekhez, aminek meg kifejezetten előnyére vált ez a mártás. Ez a fura nevű mag, rögtön belopta magát a szívembe, talán erre mondható az, hogy első kóstolatra bele-bele szerelem!

Itt olvasható róla bővebben.

Vacsorára a tegnap készített rizstejes chia pudingot, almával ettem meg.Nem tudom eldönteni, hogy miért, de ma talán jobban ízlett mint tegnap, holott baromira íztelen volt, a hozzá nem adott cukor, illetve édesítő hiánya okán! Az almaszeletek kicsit dobtak rajta, de nem egy banán erejével bírtak! AZ állaga között nem volt különbség, tehát bátran kijelenthetem, hogy nem kell egy éjszakát áznia, HA BOTMIXEREL összekeverem! Elég egy óra, max kettő.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandkura.blog.hu/api/trackback/id/tr9912296165

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása