Kaja - kúra

Kaja - kúra

Gombás lecsó

2017. február 02. - önismereti utazó

Reggelire sült birsalmát ettem. Szerencsémre ősszel kaptam a piacon igazi kukacos, permet nélküli birsalmát. Amikor hazahoztam elfelejtettem és pár nap múlva azt vettem észre, romlik, nem is kicsit, így gyorsan nekiestem, és megtisztítva, szeletekre vágva lefagyasztottam. Nagyon szeretem nyersen és sülve is.

Ebédre a reggel készült paleo kenyeret kettévágtam, majd kissé lepirítottam, és életem eddigi legfinomabb lecsójával megpakoltam!

lecso_paleo_kenyerrel.jpg

A lecsó nem szokványos mód készült, de lehet rendhagyóvá válik? Minden úgy indult mint egy átlagos lecsó készítésekor, hagymát hosszú csíkokra vágtam, és kevés kókuszzsíron, és egy kis füstölt pesztos olajon ledinszteltem, majd ráöntöttem a paprikát, és összepároltam. Tegnap este vettem ki a mélyből egy adag pirított gombát, ami apró kockákra van vágva, olíván fokhagymával, petrezselyemmel van ledinsztelve. Arra gondoltam, hogy egy zelleres gomba krémlevest főzök majd belőle, de a reggeli kenyér felülírta az elképzeléseimet és ehhez alakítottam az ebédem.

gombas_lecso.jpg

Már a lecsó majdnem kész volt, amikor megpillantottam a gombás dobozt, és gondoltam egy merészet, hozzáadtam a majdnem kész lecsóhoz, és pár percig kevergettem, majd a már kész cucchoz, adtam 2 evőkanál paradicsomlekvárt, amit nyáron tettem el, és amikor ezzel is rotyogott, ráütöttem egy tojást, és elkevertem benne. 

lekvaros_gombas_tojasos_lecso2017_055.jpg

Ilyen krémes, lágy lecsót még soha sem ettem! Igaz bűnöztem, mert a paradicsom lekvárban van cukor, de kit érdekel, ennyi belefér szerintem!  

Vacsorára egy újabb kenyeret sütöttem, de erről majd a következő posztban bővebben. A kenyérből még langyosan egy szeletet levágtam, és az épp kisült ghi (sült vaj), édes habjával megkenve, egy pohár kakaó társaságában fogyasztottam el.

Tehát ma 2x is vétkeztem, de a kakaót kaptam, kész bolti lötyi, így mondjuk cukrot ÉN, NEM TETTEM BELE,  és ennek okán olyan mintha nem is lenne benne! De kifejezetten jólesett, ezért semmilyen bűntudat nincs bennem, hiszen a szabályokat én alkotom, és rugalmasan alkalmazom, mivel ez az időszak,nem arról szól, hogy vért izzadva be kell tartanom ezt a kissé emberi akaratot próbáló tiltólistát. Most sokkal lazábban állok a tiltásokhoz!  Húst, lisztet, cukrot, és édesítőt továbbra sem fogok az ételeim készítésekor használni, de kiegészítőként mint pl savanyúság, kész bolti majonéz, és a mostani kakaós lötyi, nem fogok bűntudatot érezni, mivel fogyasztásuk nem rendszeres, és hébe-hóba megengedem, legalábbis én most úgy döntöttem! Tudom készíthetnék friss savanyút, de teli a polc a saját kerti permetmentes terméseimmel, és én vagyok az egyedüli fogyasztója, nem fogok azért MOST bolti ízetlen agyonpermetezett uborkát, paradicsomot venni, hogy holmi bolti balzsamecettel nyakon öntve azt csemegézzem. A majonézzel megint hadilábon állok, mivel nem sok olyan termék van amit készáruként a boltban vásárolok, talán egy kezemen megszámolható, de a majonézről már többször próbáltam lemondani, de nem megy, nem kedvelem a házi olajnyelő majonéznek nevezett valamit.

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandkura.blog.hu/api/trackback/id/tr7512177064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása